Flash 25 Mayıs 2012

Flash Action Script 3.0 Temelleri

\"adobeAction Script 3.0 (AS 3.0), çoklu ortamda uygulamalar geliştirmek için geliştirilmiş nesne tabanlı bir dildir. Yazım diline bakıldığında Java ve C# \’a benzer. Bu diller gibi nesneleri kullanarak çalışır. Nesnelerde classların biraraya gelmesiyle oluşur.

Package: Paket adından da anlaşılacağı gibi içerisinde classları barındıran bir öğedir. Programda yer alan her bir paket, ayrı bir fiziksel öğedir. Bir paketi tanımlamak için aşağıdaki yapı kullanılır.

Package Canlılar
{
public class Papatya
{
// Sınıf özellik ve metotları
}
}

Yeni bir class oluşturmak için de aşağıda gördüğünüz komut satırını kullanabilirsiniz:

class classAdi {
}

Programlama dillerinin en önemli elemanlarının başında değişkenler gelir. Şimdi Action Script 3.0 da değişkenlere bakalım.

Değişkenleri, veriyi temsil eden semboller olarak düşünebilirsiniz. Örneğin, bir web uygulamasında kullanıcı bilgileri tutulurken kullanıcı adı veya şifre gibi değişkenler kullanılır. Değişkenler farklı verileri tutabilir. Kullanıcı adı değişkeninin değeri, kullanıcıdan kullanıcıya göre değişir.  Aynı şekilde değişkenler farklı türde verileri de tutabilir.

Şimdi değişkenlere örnek verelim. F9 kısayolunu kullanıp Actions panelini açıp oraya bir değişken tanımlamak için şu ifadeyi girin:

var ifade:String="Merhaba";

Yukarıda değişkeni tanımlamak için \”var\” anahtar kelimesini, değişkene değer atamak için de \”=\” ifadesini kullanabilirsiniz.

\"Actions\"

Değişkene değer atama işlemi, değişkeni tanımladıktan sonra da gerçekleştirilebilir. Bunun için aşağıdaki konu inceleyin:

var ifade:String;
ifade="Merhaba";

Trace komutu özellikle kodunuzu incelerken işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. Böylece satırlarda yapılan işlem türlerini kolayca görebilirsiniz. Bu komutu büyük kodlarla çalışırken ve özellikle hata ararken sıkça kullanabilirsiniz.

Bunu da Oku:  Flash Oyunlar Neden Önemli?

String bir ifade tanımladıktan sonra şimdi numerik değerlerden örnek verelim. Aşağıdaki örnekte sayı değişkenine değer atadıktan sonra ekrana değişkenin değerini yazıyoruz.

\"string\"

Yazar Bilgileri

Emrah emrah19may@hotmail.com
1981 Samsun doğumlu ve Gazi Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi mezunu. Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak görev yapmakta olup DMOZ Editörü, Web-Grafik Tasarımı ve SEO eğitmeni.

Yorum Yap