Flash 15 Kasım 2011

Basit Bir Oyunun Anahtar Bileşenleri

\"maskot\"Flash oyun yapmadan önce, mevcut senaryo için seçenekleri anlamamız gerekir. Projenizin her biri için doğru sunucu ve çalışma zamanını kavramak isteteyeceksiniz. Başlamak için en basit yol, SWF dosya formatı yayınlamak ve Flash içinde çalışmasını sağlamaktır. Bunun için tek oyunculu bir oyun geliştirmek için Flash Builder veya Flash Professional kullanmak yeterli.

İlk oyunu oluşturmak oldukça basittir. Harika bir oyun, sadece Flash Builder veya Flash Professional ile oluşturulabilir.

Aşağıda basit bir oyunun anahtar bileşenlerini sıraladım:

Giriş: Giriş, kullanıcının oyunu nasıl kontrol edeceğini ifade eder. Oyunlar, genellikle fare, klavye ok tuşları ya da her ikisi ile kontrol edilir. Mobil cihazlar ise sağlam dokunma desteğine sahiptir.

Sprites: Bu, ekrandaki görsel unsurları ifade eder. Örneğin, bir oyundaki uçan bir uzay gemisi.

Sesler: Otantik sesler, vurgu, oyundaki olaylar için önemlidir. (örneğin, bir uzay gemisi hareket ettiğinde) Bu oyun deneyimini geliştirmek için gereklidir.

Çarpışma algılama:
Bu kod, eyleme yönelik oyunlar için çok önemlidir.

Oyun döngüsü: Bu oyun deneyimi ve kontrol programlama mantığını anlatmak için bazen oyun geliştiricileri tarafından kullanılan bir terimdir. ActionScript, flash oyunlarda oyun döngüsünü çalıştırmak için kullanılan bir programlama dilidir.

Flash oyunlar geliştirmek istiyorsanız, ActionScript öğrenmek için gerekir

Bunu da Oku:  Rappelz Hakkında

Yazar Bilgileri

Emrah emrah19may@hotmail.com
1981 Samsun doğumlu ve Gazi Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi mezunu. Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak görev yapmakta olup DMOZ Editörü, Web-Grafik Tasarımı ve SEO eğitmeni.

Yorum Yap